Děti jsou vzdělávány podle Rámcového programu pro předškolní vzdělávání při využití speciálních metod a forem práce. Do každého z šesti oddělení, která jsou označena symboly zvířátek: Berušky, Motýlci, Zajíčci, Rybičky, Ovečky a Medvídci, dochází 7 – 10 dětí. Děti jsou zařazovány do tříd podle kalendářního věku, ale i dosaženého stupně psychomotorického vývoje. Dětský kolektiv jednotlivých tříd je sestaven tak, aby skupina byla funkční, vyvážená a ladila s osobností třídních učitelek.
Pobyt dětí v mateřské škole je uspořádán z hlediska zdravé životosprávy – respektuje biorytmus dětí, kolísání denní křivky výkonu, umožňuje dostatek spontánního pohybu a hry, dbá na klidné přechody mezi jednotlivými činnostmi. Přizpůsobuje se měnícím se podmínkám. Nedílnou součástí je i zajištění zdravé výživy a dostatečného množství tekutin, u dětí je pečlivě dodržován pitný režim.
V průběhu dne jsou zařazována individuální kompenzační cvičení, relaxační cvičení, rozvoj jemné a hrubé motoriky, logopedická terapie, zpřesňování senzorické koordinace a rozvíjení sebeobslužných návyků.
Během školního roku se děti těší na dračí den, vánoční besídky, karneval, kouzelnou noc ve školce, rozloučení s předškoláky, divadelní představení, výlety aj. Dále mají možnost využívat canisterapii, muzikoterapii, ozdravné pobyty ad.
Programem mateřské školy je v rámci běžného režimu stimulovat rozvoj dítěte ve všech oblastech jeho vývoje, zajistit speciálně pedagogickou péči se zaměřením na rozvíjení oslabených funkcí, harmonický rozvoj dovedností a schopností s respektováním aktuálních možností a stupně psychomotorického vývoje dětí. Především však poskytnutí klidného, příjemného a bezpečného zázemí v mateřské škole.
Na činnosti ve třídách navazují individuální a skupinové činnosti se speciálními pedagogy MŠ zahrnující celkový rozvoj a logopedickou terapii.
O přijetí dítěte se zdravotním postižením rozhodne ředitel mateřské školy na základě písemného vyjádření školského poradenského zařízení.
Zápis do mateřské školy probíhá v období od 2.5. do 16.5. Dítě může být přijato i v průběhu školního roku pokud to podmínky školy umožňují.
V rámci předadaptačního a adaptačního období se děti postupně seznamují s novým prostředím, personálem i kolektivem dětí. Adaptační pobyt zároveň slouží i k diagnostice. Na jejím podkladě jsou dětem vypracovány IVP a zajišťována pravidelná speciálně pedagogická, logopedická a psychologická péče.